fredag 27 april 2012

Nu blommar det i min låda!

Mönstertemat fortsätter med blommigt, vilket jag tillägnar min vän Camilla, som inte är sådär övertygad om att hon klär i blommigt. Nu klär ju en skönhet i allt, men blommor kanske inte är det första man förknippar med en mer dramatiskt vacker person. Faaast... jag kan tänka mig Camilla i en djupröd klänning med stora härliga pioner på. Eller vallmo.

Själv har jag en del småblommigt, framför allt som tyg och på porslin i kolonistugan. Där passar det där lite mer lantliga, som butiker och bloggar svämmar över av. Jag är lite kluven. Å ena sidan tycker jag att det är fint, å andra sidan kan jag bli lite trött på det gulliga kring småblommigt.
 När jag var i Karlskrona för ett par veckor sedan köpte jag en finurlig förvaringslåda (åååh, jag älskar förvaring). Den var i vit papp och såg väldans trist ut. Idén var ju då att jag skulle klä den med fina papper och andra dekorationer för att sedan förvara fröer, odlingstips och annat smått gällande trädgård i lådan. Jag tänkte ha den i kolonistugan där många små saker ligger i de få lådorna som finns.

Jag använde mig av papper från Tilda design, som jag köpt hos Panduro. Ett helt block med 24 dubbelsidigt mönstrade papper för 149 kronor. Det är ett mycket bra pris, eftersom sådana papper kostar minst tio kronor om man köper dem styckvis. Om man inte fyndar på Tradera förstås. Där kan man göra riktigt bra fynd både när det gäller papper och annat till scrapbooking.

Det gröna spetsbandet har jag köpt som metervara hos Scrapbooking etc på Danska vägen i Göteborg. Denna butik ligger farligt när kolonistugan, precis som Bagaren och Kocken. Mina shoppingtempel! Jag har så många lådor med pyssel nu att jag börjar glömma var jag köpt de olika sakerna. Ofta hittar jag lokala små butiker när jag och J är ute och kör på våra resor genom vårt vackra land.
Vad har ni för blommiga mönster i era hem? Kläder? Tapeter? Burkar? Inget alls?







2 kommentarer:

  1. Jag är så verkligen INTE pysslig av mig. Stackars mina barn har inte fått pyssla mycket hemmavid.
    Älskar blommigt och prickigt! Hade i vårt förra sovrum, en superfin blommig tapet från något engelsk märke. Så himla fina, men vill ju ändra när man byter rum.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig och fiffig.
    Gullvivorna blommar nu. Mina favoriter.
    Ha det gott! Kram, S

    SvaraRadera